4 stycznia 2016

Hill + Knowlton Strategies najbardziej utytułowaną agencją PR w Polsce

Podsumowanie działalności operacyjnej agencji w 2015 roku

 
2015 rok był trzecim rokiem transformacji biznesowej Hill+Knowlton Strategies. Celem wprowadzanych od 2012 roku zmian jest z jednej strony przekształcenie oferty rynkowej agencji w kierunku usług wykraczających poza standardowe media relations, z drugiej – odzyskanie dochodowości operacyjnej.  Przewidywane przychody (przed audytem) ze sprzedaży usług doradczych (Fee) za rok 2015 wyniosą 6 050 000 złotych PLN. Dzięki zwiększeniu efektywności i realizacji przede wszystkim projektów wysoko marżowych spółka wypracowała pozytywny wynik operacyjny i tym samym zrealizowała swój cel umacniając jednocześnie stabilność biznesową i pozycję rynkową.


W 2015 roku H+K utrzymała wiodącą rolę w branży nowych technologii z bardzo mocnym portfolio klientów, takich jak Facebook, Uber, Spotify czy Boeing. Ambicją firmy na 2016 rok jest dalsze wzmacnianie obecności w innych kluczowych branżach i realizacja strategii komunikacyjnych opartych na metodologii H+K Strategies: „Dostrzegamy jak błyskawicznie zmienia się świat, obserwujemy jak na nowo kształtują się zainteresowania widzów, słuchaczy i czytelników i jak w świecie nowych technologii i nowych mediów ewoluują też te pojęcia. Jednocześnie tworzone strategie opieramy na konkretnych danych i statystykach, a w naszych rekomendacjach opieramy się na kluczowych obserwacjach (insights). Dzięki temu możemy proponować rozwiązania, które nie tylko przełamują przyjęte schematy, ale przede wszystkim realnie wpływają na biznes naszych klientów. Takie podejście spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem nie tylko ze strony klientów, ale przede wszystkim – odbiorców naszych kampanii” – wyjaśnia Grzegorz Szczepański, CEO H+K Strategies. 


Nową metodologię tworzenia strategii komunikacyjnych agencja zastosowała w najważniejszych projektach zrealizowanych w 2015 roku m.in. dla CI Games i Polskiej Izby Książki. Kampanie przyniosły spektakularne efekty komunikacyjne i biznesowe oraz zaowocowały unikalnym sukcesem marketingowym. Agencja H+K Strategies zdobyła największą liczbę wyróżnień branżowych spośród wszystkich działających w Polsce agencji public relations, w tym: 


Dwie nagrody Magellan Awards (Platyna w kategorii Produkt/usługa konsumencka i nagroda za najlepsze pokrycie medialne) za kampanię towarzyszącą wprowadzeniu na rynek najnowszej produkcji CI Games, czyli gry wideo Lords of the Fallen;


Złota nagroda SABRE w kategorii Technology: Software – jedyna nagroda w kategorii głównej (Practice Areas), która w roku 2015 trafiła do Polski;


PRoton dla najlepszego zespołu w firmie PR na rynku dla teamu: Krzysztof Rygiel, Rafał Sałak i Kamil Ściana;


Człowiek PR roku 2015 magazynu BRIEF dla Grzegorza Szczepańskiego, CEO agencji;


3 Złote Spinacze  (2 za kampanię #ocalksiazki zrealizowaną dla Polskiej Izby Książki i 1 za projekt Lords of the Fallen), ex aequo największa liczba zdobytych nagród w konkursie w edycji 2015.


„Te prestiżowe wyróżnienia to dowód, na to, że podążamy właściwą drogą. W 2016 rok wchodzimy silniejsi wewnętrznie, z gotowym planem na dalszy rozwój naszej unikalnej propozycji rynkowej i rozszerzanie kompetencji branżowych. Jestem przekonany, że to podejście znajdzie zrozumienie wśród coraz liczniejszej grupy świadomych klientów i w najbliższym czasie będziemy mogli pochwalić się kolejnymi sukcesami” – powiedział Szczepański.