8 grudnia 2015

Złote Spinacze 2015: Hill+Knowlton Strategies z 3 nagrodami

W piątek 4 grudnia rozdano nagrody w tegorocznej, 13. edycji konkursu Złote Spinacze. W finale zwyciężyły dwa projekty agencji Hill+Knowlton Strategies Poland – kampania #Ocalksiazki oraz Lords of the Fallen – największa polska superprodukcja 2014 roku. Projekty zostały nagrodzone w kategoriach: Public Affairs i Lobbying,Kultura i Media oraz Technologia, IT, telekomunikacja.
Złote Spinacze 2015: Hill+Knowlton Strategies z 3 nagrodami
Kampania #Ocalksiazki otrzymała nominację do finału w dwóch kategoriach – Public Affaris i Lobbying oraz w kategorii sektorowej Kultura i Media. #Ocalksiazki to kampania realizowana na zlecenie Polskiej Izby Książki, której celem było zbudowanie poparcia dla Ustawy o książce wśród decydentów oraz edukacja na temat zalet Ustawy i uzyskanie społecznej akceptacji dla niej. Ustawa o książce stanowi odpowiedź na stale pogarszającą się sytuację na polskim rynku książki. Jej głównym założeniem jest wprowadzenie jednolitej ceny na nowości wydawnicze przez 12 miesięcy od momentu ich wydania. H+K stanęło przed wyzwaniem: jak wytłumaczyć zawiłości regulacji prawnej, która ma swoich zwolenników, ale też gorących przeciwników i zyskać poparcie dla rozwiązania, które dla wielu oznacza wyłącznie koniec promocji na książki. Efektem 4-miesięcznej kampanii było wniesienie Ustawy pod obrady Sejmu. W tym czasie w mediach ukazało się ponad 460 publikacji na temat Ustawy o książce, których wydźwięk był w 90% pozytywny. Liczba fanów na Facebooku była bliska 20 tys. Skład zespołu: Beata Sadowska, Małgorzata Sierpińska oraz Milena Obrostek.


Drugi projekt - „Lords of the Fallen – największa polska superprodukcja 2014 roku” – otrzymał nominację w kategorii Technologia, IT, telekomunikacja. Kampania realizowana dla studia CI Games miała na celu przedstawienie premiery gry Lords of the Fallen jako najważniejszego wydarzenia kulturowego roku, natomiast polskiego rynku gier wideo jako poważnego biznesu rozrywkowego, który śmiało konkuruje z kinematografią. Premiera miała również na celu spozycjonowanie studia w „pierwszej lidze” firm tworzących gry w Polsce – jednego z liderów i ekspertów branżowych. Działania przeprowadzone przez H+K Strategies wygenerowały ponad pozytywnych 1500 publikacji dot. LotF i CI Games, w tym m.in. w TVP, Polsacie, TVN czy na łamach Rzeczpospolitej i Gazety Wyborczej. Ekwiwalent reklamowy wyniósł ok. 3,5 mln zł, a fraza Lords of the Fallen zajęła 6. miejsce w polskim zestawieniu Google Trends. Przed Złotym Spinaczem kampania H+K Strategies dla CI Games otrzymała również Sabre Award oraz trzy nagrody Magellan. Nagrodzony zespół: Tomasz Relewicz, Krzysztof Rygiel, Kamil Ściana oraz Rafał Sałak.


Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland: „To jest wyjątkowy rok dla H+K Strategies. Po Magellanach, SABRE i Protonach, to czwarty konkurs, w którym odbieramy najwyższe wyróżnienia. Jest to dowód na to, że w ciągu ostatnich kilku lat udało nam się zbudować zespół ponadprzeciętnie kompetentnych pasjonatów, którzy dzisiaj swym niestandardowym myśleniem zarażają coraz większą grupę klientów. Mam nadzieję, że jest to też mocny sygnał do rynku, że potrafimy kreować idee, w które wierzymy my, w które wierzą nasi klienci i które przekonują odbiorców naszych kampanii.”


Konkurs Złote Spinacze jest organizowany przez Związek Firm Public Relations. Funkcję partnera merytorycznego pełni KPMG.