Premiera Spotify w Polsce

Tego dnia cały polski Internet mówił o Spotify
Premiera Spotify w Polsce
Spotify, wielokrotnie nagradzany muzyczny serwis streamingowy, zadebiutował w Polsce 12 lutego 2013 roku. Nadrzędnym celem stworzonej wspólnie z Klientem strategii było przyciągnięcie do Spotify jak największej liczby użytkowników, cele komunikacyjne różniły się w zależności od etapu. Dzięki prowadzonym działaniom, Spotify stał się liderem w swojej kategorii – wg badania Brand24 z lipca 2013 roku Spotify wygenerował od połowy czerwca do połowy lipca 2013 roku aż 1 354 wzmianki w Internecie, czyli niemal tyle, ile uwzględniona w teście konkurencja razem wzięta.
 
  • Etap 1: Pre-launch (styczeń-luty 2013): współpraca z kluczowymi liderami opinii w Internecie. Celem prowadzonych działań było wykreowanie buzzu wokół Spotify i planowanej premiery. Wybrani KOLs otrzymali możliwość korzystania z serwisu przed jego pojawieniem się na rynku. Na zorganizowanych spotkaniach prasowych, dziennikarze otrzymali dokładne informacje dotyczące serwisu i planowanej premiery. 
  • Etap 2: Launch (12 lutego 2013 i kolejne dwa tygodnie): intensywne media relations, rozpoczęcie komunikacji w mediach społecznościowych (Facebook oraz Twitter). Celem prowadzonych działań było wywołanie dyskusji na temat Spotify w Polsce i akwizycja użytkowników. W tym czasie udało się wygenerować 655 publikacji w mediach tradycyjnych oraz ponad 1300 wzmianek w mediach społecznościowych. Rezultatem prowadzonej kampanii był przyrost liczby użytkowników – zaledwie w czasie pierwszego tygodnia polscy użytkownicy Spotify przesłuchali 8 milionów utworów w Spotify.
 
 

Kontakt :

Magdalena Szulc
Account Director, Technology Practice

phone: +48 22 538 38 010
email: Magdalena.Szulc@hkstrategies.com