Projekt „Pascal kontra Okrasa” dla sieci sklepów Lidl

Dwóch kucharzy zmienia oblicze polskiej kuchni.
Projekt „Pascal kontra Okrasa” dla sieci sklepów Lidl
W ramach projektu „Pascal kontra Okrasa”, po raz pierwszy w Polsce, dwóch kucharzy uzbrojonych w doświadczenie i osobowość medialną stanęło przed niepowtarzalną szansą, by zmienić sposób patrzenia Polaków na gotowanie i polską kuchnię, pokazując, że gotowanie w domu może być szybkie, proste, tanie i zdrowe.


Na potrzeby launchu projektu zostały zrealizowane badania dotyczące zwyczajów żywieniowych Polaków, z których wynika, że jesteśmy przekonani, iż domowe posiłki są zdrowsze i tańsze od tych serwowanych w barach i restauracjach.


Na spotkaniu prasowym obecnych było ponad 100 dziennikarzy. Pierwszy miesiąc trwania projektu zaowocował publikacjami, których ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 500 tys. zł. O kampanii sieci Lidl pisały zarówno najważniejsze tytuły opiniotwórcze, jak i media plotkarskie. Artykuły pojawiły się również na najbardziej popularnych portalach internetowych, w mediach handlowych, marketingowych i na blogach kulinarnych. Temat kampanii „Pascal kontra Okrasa” podejmowany był zarówno w stacjach radiowych, gazetach i na portalach o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym.


Po kilku miesiącach od startu kampanii Lidl zwyciężył w październikowym rankingu popularności sieci handlowych wśród internautów, wyprzedzając takie sieci jak IKEA czy Empik. Ranking przygotowywany został przez Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.